Na stránke internetového obchodu je veľmi dôležité mať dobrý výber fotografií produktov vysokej kvality. Pamätajte, že ľudia nakupujúci online si váš produkt nemôžu sami vyzdvihnúť a skontrolovať. Musia sa spoľahnúť na vaše obrázky, aby získali dobrú predstavu o tom, aký produkt naozaj je.
Inak povedané, vaše obrázky predstavujú vnímanú hodnotu a kvalitu vášho produktu.
Nedávny prieskum ukázal, že 90 % spotrebiteľov považuje obrázky za nevyhnutné pri rozhodovaní o nákupe online. Nie je teda prekvapujúce, že obrázky na stránke produktu získavajú veľkú pozornosť.
Dokazuje to aj táto vzorová teplotná mapa (teplotná mapa ukazuje, na ktorú časť stránky návštevníci najviac klikajú):
Platí to rovnako aj pre mobilné verzie stránok.
Keďže vaše fotografie priťahujú toľko pozornosti, musia byť urobené čo najlepšie. Vo všeobecnosti existujú iba dva hlavné druhy produktových fotografií:
Tento druh fotografie zobrazuje iba samotný produkt na čistom bielom pozadí (alebo na pozadí inej farby).
Použite viacero fotografii na bielom pozadí, aby ste ukázali tie najdôležitejšie vlastnosti produktu – nafoťte produkt spredu, z boku, z viacerých uhlov a taktiež nezabudnite aj na nafotenie detailu daného produktu (ak je to podstatné pri výrobku).
Súčasťou tejto skupiny fotografií sú aj fotografie rôznych variácií produktu (napríklad: bunda vo viacerých farbách).
Tieto fotografie znázorňujú používanie vášho produktu v prostredí, pre ktoré je určený. V podstate zobrazujú produkt počas používania (napr. hodinky na ruke), ale aj v naaranžovanom prostredí (napríklad dekorácia v prostredí domova), či fotografia produktu s mierkou, ktorá pomôže zákazníkovi spoznať skutočnú veľkosť produktu.
Na stránke produktu potrebujete oba druhy obrázkov. Aby si zákazník vedel urobiť dostatočný obraz o produkte, potrebujete viacero fotografií. Ideálne je mať minimum šesť až osem fotiek, ale vždy môžete pridať viac.
Tu je niekoľko tipov na vytvorenie série produktových obrázkov produktu:
Posledným krokom je optimalizácia obrázkov pre rýchle načítanie. Pomáha to zlepšiť vaše hodnotenie SEO a vytvoriť dobrý zážitok z nakupovania. Áno, chcete tie najlepšie možné obrázky. Ale nie, nechcete, aby tieto obrázky spomalili váš web natoľko, že sa bude načítavať slimačím tempom.
Najlepšou cestou je získať tie najlepšie možné obrázky a potom ich dať vášmu programátorovi na optimalizáciu, aby sa načítali čo najrýchlejšie.
Je online podnikanie cez internetový obchod vaša vášeň? Radi vylepšujete svoj e-shop a chcete vyskúšať všetko, čo by vám pomohlo zvýšiť tržby? Páčil sa vám tento článok? Tak potom si nenechajte újsť ďalšie články z nášho blogu. Prihláste sa na odber noviniek a buďte o krok vpred.