Aké fotografie použiť na e-shope? Tieto sú najlepšie!

Na stránke internetového obchodu je veľmi dôležité mať dobrý výber fotografií produktov vysokej kvality. Pamätajte, že ľudia nakupujúci online si váš produkt nemôžu sami vyzdvihnúť a skontrolovať. Musia sa spoľahnúť na vaše obrázky, aby získali dobrú predstavu o tom, aký produkt naozaj je.

Inak povedané, vaše obrázky predstavujú vnímanú hodnotu a kvalitu vášho produktu.

Nedávny prieskum ukázal, že 90 % spotrebiteľov považuje obrázky za nevyhnutné pri rozhodovaní o nákupe online.  Nie je teda prekvapujúce, že obrázky na stránke produktu získavajú veľkú pozornosť.

Dokazuje to aj táto vzorová teplotná mapa (teplotná mapa ukazuje, na ktorú časť stránky návštevníci najviac klikajú):

Platí to rovnako aj pre mobilné verzie stránok.


Hlavné druhy produktových fotografií

Keďže vaše fotografie priťahujú toľko pozornosti, musia byť urobené čo najlepšie. Vo všeobecnosti existujú iba dva hlavné druhy produktových fotografií:

  1. Čisté obrázky produktov (na bielom pozadí)

Tento druh fotografie zobrazuje iba samotný produkt na čistom bielom pozadí (alebo na pozadí inej farby).

Použite viacero fotografii na bielom pozadí, aby ste ukázali tie najdôležitejšie vlastnosti produktu – nafoťte produkt spredu, z boku, z viacerých uhlov a taktiež nezabudnite aj na nafotenie detailu daného produktu (ak je to podstatné pri výrobku).

Súčasťou tejto skupiny fotografií sú aj fotografie rôznych variácií produktu (napríklad: bunda vo viacerých farbách).

  1. Obrázky v kontexte (v prostredí)

Tieto fotografie znázorňujú používanie vášho produktu v prostredí, pre ktoré je určený. V podstate zobrazujú produkt počas používania (napr. hodinky na ruke), ale  aj v naaranžovanom prostredí (napríklad dekorácia v prostredí domova), či fotografia produktu s mierkou, ktorá pomôže zákazníkovi spoznať skutočnú veľkosť produktu.

Na stránke produktu potrebujete oba druhy obrázkov. Aby si zákazník vedel urobiť dostatočný obraz o produkte, potrebujete viacero fotografií. Ideálne je mať minimum šesť až osem fotiek, ale vždy môžete pridať viac.


Ako na tvorbu série produktových obrázkov?

Pomôcka: Ako a aké urobiť fotografie produktu na váš eshop.
Aby ste nezabudli, aké fotografie produktu je najlepšie umiestniť na váš eshop, vytvorili sme obrazovú pomôcku.


Tu je niekoľko tipov na vytvorenie série produktových obrázkov produktu:

  • Na kvalite záleží. Vaše obrázky musia bezpodmienečne vyzerať čo najlepšie. To ale neznamená, že potrebujete fotoaparát za 5 000 eur. Dokážete to aj s telefónom.
  • Využite prirodzené svetlo a foťte produkty na jednoduchom a čistom pozadí.
  • Ukážte svoj produkt v čo najväčšom počte uhlov a pozícií.
  • V zábere využite aj  bežné objekty pre lepšiu predstavu, aby si zákazník vedel  pozrieť, ako vyzerá produkt v pomere k nejakému predmetu.
  • Nezabudnite ukázať produkt vo všetkých variáciách, aby zákazníci videli všetky možnosti (všetky farby, tvary, veľkosti, atď.)
  • Ak sa váš produkt otvára a zatvára, ukážte ho otvorený aj zatvorený. Ak sa dodáva s puzdrom, ukážte ho v puzdre aj mimo neho. Ak sa zloží, ukážte ho zložený a rozložený.
  • Čím rozmanitejšie sú vaše obrázky, tým lepšie si ľudia budú môcť predstaviť váš produkt vo svojich mysliach.
  • Ukážte produkt pri držaní, nosení a počas používania.
  • Chcete ukázať ľudí, ktorí skutočne používajú váš produkt? Ak to urobíte, uistite sa, že to vyzerá tak, že si to užívajú – mali by vyzerať šťastne a nadšene, akoby sa pri používaní produktu dobre bavili.
  • Ukážte tiež, ako je produkt vyrobený alebo z čoho je vyrobený. Ďalším efektívnym typom obrázkov je ten, ktorý ľuďom ukazuje, z čoho je váš produkt vyrobený.

Posledný krok

Posledným krokom je optimalizácia obrázkov pre rýchle načítanie. Pomáha to zlepšiť vaše hodnotenie SEO a vytvoriť dobrý zážitok z nakupovania. Áno, chcete tie najlepšie možné obrázky. Ale nie, nechcete, aby tieto obrázky spomalili váš web natoľko, že sa bude načítavať slimačím tempom.

Najlepšou cestou je získať tie najlepšie možné obrázky a potom ich dať vášmu programátorovi na optimalizáciu, aby sa načítali čo najrýchlejšie.

A úplne posledný krok

Je online podnikanie cez internetový obchod vaša vášeň? Radi vylepšujete svoj e-shop a  chcete vyskúšať všetko, čo by vám pomohlo zvýšiť tržby? Páčil sa vám tento článok? Tak potom si nenechajte újsť ďalšie články z nášho blogu. Prihláste sa na odber noviniek a buďte o krok vpred.

Prihlásiť sa na odber noviniek ->

Starostlivo sa stará o projekty, klientov a komunikuje s tímom za účelom zabezpečiť čo najlepší výsledok. Jej práca je všestranná a dokáže zastrešiť nielen konzultácie s kolegami, ale aj testuje funkcionality, robí menšie úpravy na webstránkach klientov, školí a vytvára návody pre nich, a taktiež je platným členom marketingového tímu so svojími nápadmi a skúsenosťami. Ešte počas štúdia na vysokej škole odišla na leto brigádovať do Veľkej Británie. Z jedného leta sa stalo 10 rokov, ktoré strávila vo viacerých mestách (od Londýna až po Cardiff vo Walese), kde pracovala na rôznych pozíciách a v rôznych odvetviach. Po rokoch zistila, že potrebuje zmenu. Zanechala prácu v cestovnom ruchu a zamestnala sa v lokálnom internetovom obchode. Odvtedy sa už takmer 12 rokov pohybuje a neustále vzdeláva vo svete e-commerce, ktorý jej neskutočne učaril. Hlavne vďaka neobmedzeným možnostiam, ktoré internet ponúka. Počas materskej dovolenky ( z frustrácie z veľkých tašiek) navrhla a v Číne nechala vyrobiť 100 kusov malej praktickej tašky na rúčku kočiara. Povedala si, že určite existuje viacero mamičiek, ktorým obrovské do kolien udierajúce tašky na plienky a mlieko lezú na nervy. No a popri snahe predať týchto 100 kusov sa ako samouk veľa priučila reklame, marketingu, prezentácii produktov, tvorbe webstránok a internetovému predaju. Tých 100 kusov “sa“ predalo a Martina si uvedomila, že v e-commerce sa cíti “doma“. Dnes žije na Slovensku v rodnom mestečku, kde sa s rodinou naspäť presťahovala na naliehanie jej manžela Jamieho, ktorému učarovala naša krajina. Rada číta niečo zaujímavé zo zahraničného sveta internetového podnikania, funkcionalít e-shopov a online marketingu. Nové vedomosti ďalej podáva aj vo forme článkov na Magnetickom blogu slovenskému publiku.