Prečo ľudia milujú garancie a záruky? A ako ich použiť na e-shope?

Záruky a garancie sú ďalšou vecou, ​​ktorá môže mať zásadný vplyv na efektivitu vašej produktovej stránky internetového obchodu. Prečo ich používať na e-shope?

Zamyslite sa nad tým: Vždy, keď si niečo kúpite online (najmä ak ste ešte od spoločnosti nikdy nenakupovali), trochu riskujete.

Produkt nemôžete vidieť osobne, takže naozaj neviete, ako vyzerá. A hoci si môžete prečítať recenzie a pozrieť si referencie, nemôžete si byť vždy istí, že produkt bude fungovať tak, ako má.

Preto môže byť uvedenie záruky silným elementom. Je to spôsob, ako svojim návštevníkom povedať: „Ak sa vám tento produkt nepáči, svoje peniaze dostanete späť.“ Znižuje to pocit rizika a zvyšuje pravdepodobnosť, že ľudia kliknú na tlačidlo Kúpiť.

Môžete ponúknuť rôzne druhy záruk:

  • Garancia vrátenia peňazí
  • Garancia spokojnosti
  • Doživotná záruka
  • Záruka spätného odkúpenia
  • Záruka šťastia
  • Garancia nízkej ceny

Vo všeobecnosti sa zdá, že nič neprekoná záruku vrátenia peňazí. Najúčinnejšou zárukou, ktorú môžete svojim kupujúcim poskytnúť, je prísľub, že im vrátite peniaze, ak si to rozmyslia.

Na Slovensku zákon upravuje, že každý zákazník má právo na vrátenie tovaru zakúpenom na e-shope bez udania dôvodu. Nemôže to však urobiť kedykoľvek, má na to 14 dní. To však neznamená, že nemôžete mať viacero záruk, alebo predĺženú lehotu na vrátenie peňazí.

Nabudúce si preto nájdite čas na premýšľanie o zárukách, ktoré môžete ponúknuť. 

Nezabudnite ….

Vaším cieľom je minimalizovať akýkoľvek pocit rizika a nahradiť ho pocitom bezpečia u vašich zákazníkov.

Starostlivo sa stará o projekty, klientov a komunikuje s tímom za účelom zabezpečiť čo najlepší výsledok. Jej práca je všestranná a dokáže zastrešiť nielen konzultácie s kolegami, ale aj testuje funkcionality, robí menšie úpravy na webstránkach klientov, školí a vytvára návody pre nich, a taktiež je platným členom marketingového tímu so svojími nápadmi a skúsenosťami. Ešte počas štúdia na vysokej škole odišla na leto brigádovať do Veľkej Británie. Z jedného leta sa stalo 10 rokov, ktoré strávila vo viacerých mestách (od Londýna až po Cardiff vo Walese), kde pracovala na rôznych pozíciách a v rôznych odvetviach. Po rokoch zistila, že potrebuje zmenu. Zanechala prácu v cestovnom ruchu a zamestnala sa v lokálnom internetovom obchode. Odvtedy sa už takmer 12 rokov pohybuje a neustále vzdeláva vo svete e-commerce, ktorý jej neskutočne učaril. Hlavne vďaka neobmedzeným možnostiam, ktoré internet ponúka. Počas materskej dovolenky ( z frustrácie z veľkých tašiek) navrhla a v Číne nechala vyrobiť 100 kusov malej praktickej tašky na rúčku kočiara. Povedala si, že určite existuje viacero mamičiek, ktorým obrovské do kolien udierajúce tašky na plienky a mlieko lezú na nervy. No a popri snahe predať týchto 100 kusov sa ako samouk veľa priučila reklame, marketingu, prezentácii produktov, tvorbe webstránok a internetovému predaju. Tých 100 kusov “sa“ predalo a Martina si uvedomila, že v e-commerce sa cíti “doma“. Dnes žije na Slovensku v rodnom mestečku, kde sa s rodinou naspäť presťahovala na naliehanie jej manžela Jamieho, ktorému učarovala naša krajina. Rada číta niečo zaujímavé zo zahraničného sveta internetového podnikania, funkcionalít e-shopov a online marketingu. Nové vedomosti ďalej podáva aj vo forme článkov na Magnetickom blogu slovenskému publiku.