Záruky a garancie sú ďalšou vecou, ktorá môže mať zásadný vplyv na efektivitu vašej produktovej stránky internetového obchodu. Prečo ich používať na e-shope?
Zamyslite sa nad tým: Vždy, keď si niečo kúpite online (najmä ak ste ešte od spoločnosti nikdy nenakupovali), trochu riskujete.
Produkt nemôžete vidieť osobne, takže naozaj neviete, ako vyzerá. A hoci si môžete prečítať recenzie a pozrieť si referencie, nemôžete si byť vždy istí, že produkt bude fungovať tak, ako má.
Preto môže byť uvedenie záruky silným elementom. Je to spôsob, ako svojim návštevníkom povedať: „Ak sa vám tento produkt nepáči, svoje peniaze dostanete späť.“ Znižuje to pocit rizika a zvyšuje pravdepodobnosť, že ľudia kliknú na tlačidlo Kúpiť.
Vo všeobecnosti sa zdá, že nič neprekoná záruku vrátenia peňazí. Najúčinnejšou zárukou, ktorú môžete svojim kupujúcim poskytnúť, je prísľub, že im vrátite peniaze, ak si to rozmyslia.
Na Slovensku zákon upravuje, že každý zákazník má právo na vrátenie tovaru zakúpenom na e-shope bez udania dôvodu. Nemôže to však urobiť kedykoľvek, má na to 14 dní. To však neznamená, že nemôžete mať viacero záruk, alebo predĺženú lehotu na vrátenie peňazí.
Nabudúce si preto nájdite čas na premýšľanie o zárukách, ktoré môžete ponúknuť.
Vaším cieľom je minimalizovať akýkoľvek pocit rizika a nahradiť ho pocitom bezpečia u vašich zákazníkov.